Barbara Schouten

My Progress

I'm running 200 kms this month to leave MS behind

My Progress

371 KMS

My target

200 KMS

Steun mij en draag bij aan een wereld zonder MS

Ik doe mee met The May 50K. In mei ga ik minimaal 50 kilometer bewegen. Om mijn grenzen te verleggen en om geld op te halen voor baanbrekend MS-onderzoek.

Er leven 36.000 mensen in Nederland met MS en ik heb jouw hulp nodig voor een wereld zonder MS.

Als we het samen doen kunnen we veel bereiken! Dankzij de samenwerking van de Internationale MS Federatie en Stichting MS Research komt een wereld zonder MS dichterbij. Samen kunnen we levens veranderen.

Zou je mij willen sponsoren? Elke bijdrage helpt!

Ontzettend bedankt!

My Updates

31 mei

Het is klaar, het is voorbij!! 14 km erbij gelopen!! Heerlijk in dit prachtige weer en omgeving. Mensen zwaaiden, auto's tuuterden. Zoveel blije gezichten vandaag en afgelopen maand. Hier heb ik het voor gedaan! Zo bijzonder trots op mijzelf. Ja, mijn lichaam is op. Maar ik mag absoluut niet klagen. Te bedenken dat MS patiënten dit altijd ervaren. Dan ben ik een zeer gezegend persoon. Heel heel heel hartelijk bedankt voor alles. Voor jullie support en donaties. Liefs Barbara

31 mei

Om 07uur ga ik toch wandelen. Ook al moet ik de halve marathon van utrecht aan mij voorbij laten gaan ivm koorts. Ik voel mij wel goed genoeg om te wandelen. Ik sta nu op 263. Dus heb mij het doel gesteld om de 270 te behalen. Om extra motivatie te geven, heb ik mijn shirt aangepast. Zal mogelijk 2 uur genieten van het weer. Hopelijk komt het zonnetje tevoorschijn. Ik houd jullie op de hoogte met het uiteindelijke km resultaat. Fijne dag allemaal

30 mei

Met pijn in mijn hart heb ik moeten besluiten om morgen niet te starten tijdens de halve marathon in utrecht.  Toch wil het positief houden. Ik heb inmiddels 261 km erop zitten.  Meer dan verwacht. 
En heel misschien probeer ik morgen nog een paar km erbij te plakken. Maar als dat niet lukt? Ook dan ben ik ongelooflijk trots op mijzelf. 


28 mei

Soms loopt het even anders dan gepland.  Helaas geen MIA ( maand in afstand) kunnen rennen.  Vanmorgen om 6uur wel geprobeerd, maar na 2 km opgegeven.  Lukte niet. En nu is dat te laat  want ik moet mijzelf voorbereiden voor zondag.  Dan kan ik echt niet nu nog het maximale uit mijzelf halen. Dus doe ik de MIA tijdens de halve marathon in utrecht zondag.  Zal geen 5min/km worden deze maand.  Anders houd ik het 21 km niet vol. Ik hoop zo dat mijn PR in utrecht wel onder de 2 uur 16 minuten en 57 seconden ligt.  Ergens denk ik dat ik teveel gevraagd heb van mijn lichaam.  Toch ga ik er wel voor.  Nog 2 dagen een rustige training met weinig km. Prima, heb erv vandaag wel 7 opzitten. Wil er nog 2x5km erbij plakken voor zondag.  Let's gooooooo

25 mei

Ik heb het echt rustig aan gedaan.  8 km op een zone 2 niveau. Dat is voor mij vergelijkbaar als iets sneller dan een goede wandeling. Ben wel van mening dat ook dit goed is als training voor de halve marathon.  Morgen avond nog de MIA  deze maand voltooien en dan echt echt echt rust. Ik heb het eerder gezegd, maar nu houd ik mij eraan.  Ben benieuwd of ik een goede tijd neerzet morgen. Zo niet? Prima,  kan niet alles goed doen. Ik probeer de marathon met een constante tempo van 6.20 6.30/km te rennen.  Zal wel lastig worden, omdat iedereen zo snel van start gaat. Moet mijn eigen plan trekken en hopelijk een PR neerzetten.  Dus rust nu is erg belangrijk. Dan gaat mijn energie level ook omhoog. 

24 mei

Voordat jullie denken: waarom????? Ik heb vandaag weer 20 km erbij gewandeld. Niet hardgelopen.  Ik heb echt naar mijn lichaam geluisterd, maar ik kon het niet laten om vanmorgen weer heerlijk vroeg mijn bed uit te gaan.  Gezien de hitte wilde ik toch naar buiten.  En wandelen telt mijn garmin schijnbaar ook mee ALS ik het op wandelen registreer.  Weer iets geleerd haha. En om 19uur weer een uur gewandeld. Overdag was ik stijf. Wandelen maakt mij soepel. Heb ik aan mijn woord gehouden? Half! Morgen is mijn laatste vrije dag. Dus ik hoop echt uit te slapen.  Voor nu: koffie, misschien de race F1 kijken als ik het red en daarna lekker naar bed. Alvast welterusten 

23 mei

Joehoe!!!! Gelukt. 208 km. Meer dan ik had verwacht. Wilde dit heel graag. 
Mijn lichaam zegt nu: stop!! En omdat ik over 7 dagen echt fit moet zijn, zal ik de komende dagen een stap terug doen. Ik heb nog wel een challenge dat ik voor 01-06 moet volbrengen naast dit alles. Ik doe mee aan de MIA.  Maand in afstand. Per maand 1 km extra mijn beste PR te volbrengen.  Als ik echt echt alles geef, kom ik op ongeveer 4,40 min/ km. En in mei moet ik dat 5 km achter elkaar hardlopen. Ik ben er nog niet. Maar voor nu heerlijk genieten van Pinksteren met dit prachtige weer.  En ergens begin volgende week zal ik de MIA volbrengen.  Voor nu, beentjes omhoog en klaar voor vandaag en morgen! Joejoe

22 mei

Ik wilde het proberen. De 200 km halen vandaag. Vanmorgen 13 gelopen. Vanavond weer van start gegaan, maar ja... dan komt er iets gezelligs tussendoor en dat is ook helemaal goed. Morgen weer een dag. Merk dat ik nu heerlijk mijn bedje in wil. Dus wordt vervolgd. Dank je wel voor de donaties. Had niet gehoeven, maar wordt ontzettend gewaardeerd!!

21 mei

Wat gaat deze maand toch snel. Nog 10 dagen.  Ik wil er nog helemaal niet mee stoppen.  Vind dit zo leuk om te doen. Vanmorgen weer heerlijk gelopen.  Het zonnetje straalde,  net als ik. Te bedenken dat het met Pinksteren prachtig weer gaat worden.  Gelukkig is het shirt waarin ik ren gericht op hardlopen.  Stof is lucht doorlatend en is snel weer droog. 170 km inmiddels. Gaat goed. Ik moet echt met mijzelf afspreken dat ik over 5 dagen gas terug moet doen. Wil ik voldoende voorbereid zijn voor 31 mei? Moet ik echt naar mijn lichaam luisteren.  Toch is het streven de 200km aan te tikken voordat ik aan de halve marathon in utrecht begin. 30 km binnen 5 dagen? Makkelijk haha.  Fijne avond

19 mei

Vanmorgen om 6uur scheen het zonnetje en ik was wakker. Na 2 dagen rust te hebben genomen heb ik weer heerlijk voor mijn werk 7 km heerlijk hardgelopen.  Daarna douchen, kopje koffie en momentje uitrusten op de bank.
Ik ga straks lekker met de motor naar mijn werk.

Fijne dag!!

PS: bedankt voor alle donaties tot nu toe.
Boven verwachting.



16 mei

Vanmorgen toch besloten om in 1 dag minimaal 14 km te rennen.  Ik wil graag morgen ( zondag) uitslapen. En dat is weer gelukt. Zat heerlijk in een training programma. Gemiddeld 6.30/ km. Kon heerlijk op dit tempo vrij rustig ademhalen. Een half jaar geleden was dat echt niet zo. Onderweg nog een paar mensen gezien die mij aanspraken met een duim  omhoog. Dat is zo motiverend.  Nu 153 km op de teller.  Nog 26 km tot aan 31 mei. Want dan heb ik de halve marathon in utrecht. Dat gaat zeer zeker lukken.  Heb mij wel moeten beloven om niet nog een x mijn doel omhoog te gooien. Ik moet ook echt trainen en uitrusten voor deze wedstrijd.  Maar jeetje, dat wordt ook nog een uitdaging.  Welterusten allemaal 

14 mei

Na een paar dagen regen en werken ben ik vanmorgen rond 8uur de deur uitgegaan.  Ik wilde 11 km rennen,  dan kom ik op 120. Het werd er 3 km meer. Het voelde deze x best pittig.  Kwam niet echt in een fijn ritme.  Dat was balen. Maar blijf gefocust.  Waar doe ik het voor? Zichtbaar zijn. Er waren meerdere personen die echt contact met mij wilde maken over deze challenge.  Ik zag ze glimlachen.  En dat is mijn doel. Op de achterkant heb ik zelf mijn naam, maand en 200km geschreven.  Zo ben ik ook van achteren zichtbaar! Morgen op de helft van deze maand. Nu uitrusten en toch proberen om wat km erbij te krijgen.
Minimaal 7.

9 mei

Ik wilde het vandaag doen. De 100 km doorbreken. Vanmorgen vroeg 10 km gepakt. Om vervolgens uitgerust na de lunch de rest te volbrengen.
Ik houd van ronde cijfers, maar bijna thuis moest ik nog 200 meter. Tja, deze er toch erbij op geteld. Nu echt echt klaar voor vandaag.  En morgen neem ik een rustdag. Heel blij, maar voel m wel. Fijne dag allemaal.

Toch besloten om mijn streefdoel te verhogen van 150 naar 200 km!



8 mei

Gisteren ochtend was het heerlijk stralend weer. Dus ik dacht: laat ik een duurloopje doen. 15 km achter elkaar. Wel op trainingsprogramma, want de halve marathon staat ook straks voor de deur.  Vandaag een kleine wandeling. Even opladen. Tussenstand is nu 82 km van de 150.  Kopje koffie erbij en in de relax stand! Fijne dag allemaal 

5 mei

Gisteren een rustdag genomen. 40 km binnen 3 dagen is best pittig.  Maar goed. Na een nacht goed te hebben geslapen weer vol aan de bak. Shirt aan en gaan. Beetje fris in het begin. Toch 20 km erbij kunnen tellen.  Mijn garmin horloge staat gekoppeld aan deze app. Dus ik kan geen fouten maken. Met een rond getal kan ik uitrusten.  Gaat op deze manier wel heel snel. Bedankt voor jullie donaties! Dit had ik oprecht niet zien aankomen.  Een extra motivatie om mijn doel van 200 km te halen. Of toch meer??

Update na 3 dagen

40 km. Bijna op 1/3. En toch is mijn persoonlijke doel meer dan 200 km zichtbaar in mijn woonplaats,  omgeving en 31 mei tijdens de halve marathon in utrecht. Hoe meer kilometers ik ren, hoe meer ik zichtbaar ben!! 


Thank you to my Sponsors

5.84

Kato Jacobs

16.56

Bertie

Toppertje!!

11.24

Mo De Ligt

26.98

Anonymous

Heel veel succes

11.24

Anonymous

5.84

J Bosman

10

Anonymous

Fantastisch

26.98

Hanneke Schouten

Super trots op je😘

11.24

Anonymous

Zet hem op kanjer!

26.98

Ria Pardoel

Barbara je bent een kanjer !! Voor altijd in mijn hart💌👍🍀😘🤗

26.98

Evelien

You go girl! Wat ontzettend stoer dat je dit doet. Ik draag graag op deze manier mijn steentje bij.

11.24

Lisa Hollander

25

Jolanda Sietsma

Je bent een topper!

11.24

Monique Van Schuppen

Veel succes!

5.84

Petra

5

Barbara Schouten

Show more